RevolutionRace väljer Market Insight som samarbetspartner för strategiska undersökningar

RevolutionRace startades 2013 och säljer prisvärda och multifunktionella kläder för fritidsliv via egna e-handelsplattformar. Företaget har snabbt blivit en succé och omsatte över 200 miljoner 2018.  Idag har det framgångsrika företaget försäljning på 11 marknader och målsättningen är att växa ytterligare.

Inför ett strategiarbete önskade RevolutionRace genomföra en omfattande analys av sina kunder, deras drivkrafter och varumärkesuppfattning. Market Insight fick uppdraget att genomföra en djupgående användar- och behovsanalys på fyra marknader. Resultatet ska stödja RevolutionRace både operativt och strategiskt i deras fortsatta arbete med att vässa sitt erbjudande och att bygga en stark och konkurrenskraftig e-handelsplattform för framtiden.

Market Insight har arbetat med strategisk marknadsanalys i mer än 20 år. Vi stöttar företagsledningar, marknadsavdelningar, säljavdelningar och affärsutveckling med operativt och strategiskt beslutsunderlag när den interna informationen inte räcker till. Läs mer om våra metoder här eller skicka ett mejl till info@marketinsight.se.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Fill out this field
Fill out this field
Ange en giltig e-postadress.
You need to agree with the terms to proceed