Market Insight Research & Consulting inleder samarbete med Webropol och blir första återförsäljaren av enkätverktyget på den svenska marknaden.
Market Insight hjälper företag med beslutsunderlag när den interna informationen inte räcker till. Genom marknadsundersökningar och marknadsanalyser levererar Market Insight insikter som stödjer utvecklingsarbetet inom kund-, varumärkes- och konceptutveckling. Förutom konsulttjänster inom enkätkonstruktion, metodval, urvalsmetodik och analystjänster kan Market Insight nu erbjuda företag, som själva vill samla in data, ett av marknadens vassaste enkätverktyg.
Webropol grundades 2002 och utvecklar Webropols programvara för webbaserade undersökningar och dataanalys. Företaget har egna bolag i Sverige, Finland, Storbritannien och Tyskland och varje år besvarar över 30 miljoner människor undersökningar som skapats av 70.000 Webropolanvändare.
- Webropol är ett användarvänligt och komplett webbenkätverktyg med många tekniska funktioner, både för enklare undersökningar till mer avancerade dataanalyser. Vi har många års erfarenhet av olika enkätverktyg och vi anser att Webropol är det mest flexibla och kostnadseffektiva på marknaden. Vi är glada över att ha Webropol som samarbetspartner och att vi nu kan erbjuda företag som vill administrera egna undersökningar ett professionellt enkätverktyg säger Niklas Thuresson, VD på Market Insight Research & Consulting.
- Webropol är stolta över att presentera Market Insight som ny samarbetspartner. Är du inte kund till Webropol och har behov av enkät- och analysverktyg och befinner dig i de södra regionerna av Sverige kan vi varmt rekommendera Market Insight. Kontakta dem för att få inspiration och konsultation om hur ni som företag kan göra strategiska analyser i Webropols enkätverktyg säger Webropols VD Josefin Linebäck.
Kontakta oss gärna för mer information:
Niklas Thuresson: niklas.thuresson@marketinsight.se
Daniel Karlsson: daniel.karlsson@webropol.se
Lund/Linköping, 190109