Vi hjälper ditt företag med beslutsunderlag när den interna informationen inte räcker till. Genom marknadsundersökningar och marknadsanalyser levererar vi insikter som framförallt stödjer utvecklingsarbetet inom kund-, varumärkes- och konceptutveckling.
Så lyckas du med din varumärkespositionering
Enkelt uttryckt är varumärkespositionering en process som syftar till att positionera ett varumärke i konsumenternas medvetande. Positioneringsarbetet ingår som en del i varumärkesbyggandet och målsättningen är att skapa en unik och önskvärd position som gör att varumärket tilltalar målgruppen.
Koncepttester – grunden för lyckade produktlanseringar
Misslyckade produktlanseringar kostar miljoner. Många produkter som lanseras misslyckas redan inom ett år. Bland snabbrörliga konsumentprodukter är andelen extra stor, ca 70–80% överlever inte de första tolv månaderna.






KUNDANALYS
Nöjda kunder är bra. Lojala kunder är bättre. För att leverera ett erbjudande och en kundupplevelse utöver det vanliga, är kundinsikt en nödvändig förutsättning. Dels handlar det om att lära känna kunden och dels om att förstå vilka kontaktytor och faktorer som påverkar kundrelationen. Genom våra modeller blir det enklare att fatta beslut om åtgärder som har en positiv effekt på marknadsföring, kundupplevelse, lojalitet och försäljning.
VARUMÄRKESANALYS
Ett starkt varumärke har många fördelar, både för konsumenten och producenten. Genom att mäta varumärkeskapitalet hos ert varumärke och jämföra det med konkurrenterna på marknaden får ni ett underlag för varumärkesstrategier, varumärkesutveckling och varumärkespositionering. Omfattning och utformning beror på behov och var ni befinner er i den varumärkesbyggande processen.
KONCEPTTEST
Vi genomför undersökningar genom hela produktlivscykeln. Från idéstadium tills att produkten är etablerad på marknaden. Genom olika typer av konsumenttester – såsom koncepttester, användartester och förpackningstester – mäter vi bland annat målgruppens förväntningar, intryck, upplevelse, acceptans och köpintention.